יצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית.
אדם יצירתי, אוסף נתונים, לומד לברור ולבחור את הרלוונטי, וליצור משהו חדש, להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים.
בסדנא האדם לומד טכניקות שונות וחשיבה אישית באותה יצירה.
לדוגמא: בסדנא יוצרים כד.
כל משתתף בוחר את צורת הכד ואת הטכניקה בה הוא רוצה לעטר. כל אחד בוחר את צורת הכד האהובה עליו ועובד בשלבים על יצירתו האישית.
בסדנא נלמד גם התמודדות עם דחיית סיפוקים, וקבלה על של דברים שקורים תוך כדי עבודה. כמו למשל: עבודה שלא יצאה בדיוק כמו שרצה.
ההתמודדות שהילד נתקל בה גם בחיי היום יום. הילד ילמד לארגן מחדש ויתרגל למציאת דרכים חילופיות בעת הצורך. פיתוח אסתטיקה- כל ילד או מבוגר יוצר לפי הרגשתו ואהבתו.
לדוגמא אם הנושא חנוכייה יש אפשריות רבות לסוגי חנוכיות וקישוטים. כל אחד יוצא עם חנוכייה מיוחדת לו.
המגע עם החומרים מהטבע ידוע כדבר מרגיע ומהנה.
מחקרים הראו שיש יחס הפוך בין רמות נוראדרנלין ליכולת היצירתיות, ולהפך. סדנא כזו היא תרפיה גם ילדים חסרי סבלנות יושבים ויוצרים. העבודה עם החומרים הללו מרגיעה, משחררת ומשרה שלווה.
העבודה בסדנא מחזקת את שרירי הידיים והכתפיים– עבודת כפיים. בעת היצירה אנו לומדים לצייר ולצבוע. המשתתף מתנסה בשלל צבעים.
אין צורך בכישרון. מסתבר שכל אחד יכול. עם הדרכה מתאימה, כולם מצליחים. הרגשה של הצלחה– כל משתתף יוצא עם כלי או יצירה שהוא יצר.
נותן תחושת סיפוק, ביטחון וערך עצמי.
כל סדנא שתבחרו תוסיף לכם ידע כללי.
מוזמנים לנסות.